BEWEZEN CAMPAGNES

Joan van De Mortel

Blijvend vertrouwen met langdurig resultaat

Een aanbeveling van een bestaande klant, Tom Louwers van PaSCAL ramen en deuren, maakte dat in Van Wijngaarden Recruitment in juli 2024 benaderd werd door Joan van de Mortel.

Onze doelgerichte en data-driven aanpak om vacatures ingevuld te krijgen was nieuw voor Joan; met name het gebruik van arbeidsmarktgerelateerde data in plaats van onderbuikgevoel sprak hen zeer aan. Het resultaat: een langdurige samenwerking waarbinnen Van Wijngaarden Recruitment de werving ten behoeve van een vijftal vacatures werd toevertrouwd.

Hoe wij Joan van de Mortel bijstonden

Voor Joan van de Mortel combineerden wij interim recruitment met vacaturemarketing én employer branding - een veelzijdig dienstenpakket met overtuigend resultaat.

Onder de diensten die wij Joan van de Mortel hebben geboden vielen onder andere:

Inventarisatie

Wij brachten in kaart wat er wel of niet al aanwezig was op het gebied van arbeids-marktcommunicatie, marketing en recruitment bij Joan van de Mortel.

Opstellen vacatureteksten

Wij stelden mobiel- én SEO-vriendelijke vacatureteksten op gericht op de doelgroep, met duidelijke functietitels en arbeidsvoorwaarden die er toe doen.

Vacaturepagina

Wij ontwierpen een nieuwe vacature-pagina in de huisstijl van Joan van de Mortel, met een look and feel anno 2025, binnen de huidige website-omgeving.

Sollicitanten

Het nieuwe ontwerp van de vacatures en vacaturepagina maakte dat wij meer profielen konden opleveren én uitnodigen bij Joan van de Mortel aan tafel.

Opvolging

Elke sollicitant werd binnen 24 uur door ons opgevolgd en via WhatsApp of SMS uitgenodigd voor een telefonische kennismaking.

Kennismaking

Tijdens deze telefonische kennismaking kon iedere sollicitant zijn/haar vragen stellen over de vacature en over Joan van de Mortel als werkgever.

Arbeidsovereenkomst

Een rondleiding, 2e gesprek en eventueel een meekijkdag volgend op de telefonische screening zorgden ervoor dat vacatures effectief werden ingevuld.

Evaluatie en optimalisatie

Twee keer per maand zaten we samen met onze marketeer én met Joan van de Mortel om advertenties te optimaliseren en om onze bewezen diensten te evalueren.

Social media-campagnes daar waar de doelgroep ook is

Vanuit Van Wijngaarden Recruitment hebben wij meerdere aantrekkelijke social media-campagnes opgezet die Joan van de Mortel als werkgever in de spotlight zetten.

Het bedrijf zag al snel een aanzienlijk hogere conversie op hun vacatureposts voor maar liefst 4 verschillende vacatures: TIG-lasser, Monteur, Technisch tekenaar en Commercieel medewerker binnendienst. Door het creëren en aansturen van deze campagnes te outsourcen naar Van Wijngaarden Recruitment kon Joan van de Mortel vaart maken in de reguliere werkzaamheden én meer wervingsgericht resultaat behalen - twee vliegen in één klap!

Het resultaat: effectieve en doelgerichte werving!

De "Werken Bij"-campagne die wij voor Joan van de Mortel opzetten trok 544 unieke bezoekers naar onze vacature-pagina's middels een caroussel-advertentie.

Onze wervingscampagne voor de vacature van commercieel mede-werker binnendienst leverde maar liefst 121 sollicitanten op in 2 maanden tijd.


In slechts 2 maanden tijd wierven wij twee monteurs die een arbeids-overeenkomst tekenden en inmiddels 2 maanden aan het werk zijn. Tastbaar resultaat!

Gaan ook wij samen aan de slag?