BEWEZEN CAMPAGNES

atoom13

Wervende campagnes voor dé modernste aluminiumfabriek van Nederland

In december 2023 werden wij benaderd door Frans Seijsener, financieel directeur van aluminiumfabriek atoom13 te Deurne. In voorgaande jaren had Van Wijngaarden Recruitment een aantal wervings- en selectie-opdrachten met succes voor hen afgerond, wat reden was voor Frans om wederom contact met ons op te nemen.

De opdracht dit keer was om onze vakkennis op het gebied van recruitment toe te passen om meerdere vacatures in te vullen voor dit snel groeiende bedrijf. Een opdracht waar wij bij Van Wijngaarden Recruitment onze hand natuurlijk niet voor omdraaien!

Hoe wij atoom13 bijstonden

Voor atoom13 combineerden wij interim recruitment met vacaturemarketing én employer branding - een veelzijdig dienstenpakket met overtuigend resultaat.

Onder de diensten die wij atoom13 hebben geboden vielen onder andere:

Inventarisatie

Wij brachten in kaart wat er wel of niet al aanwezig was op het gebied van arbeids-marktcommunicatie, marketing en recruitment binnen atoom13.

Opstellen vacatureteksten

Wij stelden mobiel- én SEO-vriendelijke vacatureteksten op gericht op de doelgroep, met duidelijke functietitels en arbeidsvoorwaarden die er toe doen.

Social media

Wij ontwierpen een nieuw social media-template in de huisstijl van atoom13. Samen met voor hun doelgroep relevante pullfactoren zorgde dit voor meer reacties.

Sollicitanten

Het inbrengen van relevante pullfactoren op social media maakte dat wij beter matchende profielen konden opleveren én uitnodigen bij atoom13 aan tafel.

Opvolging

Elke sollicitant werd binnen 24 uur door ons opgevolgd en via WhatsApp of SMS uitgenodigd voor een telefonische kennismaking.

Kennismaking

Tijdens deze telefonische kennismaking kon iedere sollicitant zijn/haar vragen stellen over de vacature en over atoom13 als werkgever. Transparantie voorop!

Arbeidsovereenkomst

Een rondleiding, 2e gesprek en eventueel een meekijkdag volgend op de telefonische screening zorgden ervoor dat vacatures effectief werden ingevuld.

Evaluatie en optimalisatie

Twee keer per maand zaten we samen met onze marketeer én met atoom13 om advertenties te optimaliseren en om onze bewezen diensten te evalueren.

Social media-campagnes op alle juiste kanalen

Ten behoeve van het werven van geschikte arbeidskrachten hebben we vanuit Van Wijngaarden Recruitment verschillende campagnes opgezet die atoom13 als werkgever in de spotlight zetten.

Het bedrijf zag binnen de kortste keren een sterke toename in het aantal reacties op maar liefst 4 diverse vacatures: Verkoper binnendienst, Werkvoorbereider, Medewerker assemblage en Operations Manager. Door het creëren en aansturen van deze campagnes te outsourcen naar Van Wijngaarden Recruitment kon atoom13 vaart maken in hun dagelijkse gang van zaken én meer resultaat halen uit hun werving - een heuse win-win!

Het resultaat: leadgeneratie waar je "u" tegen zegt!

De "Werken Bij"-campagne die wij voor atoom13 opzetten trok in 2 maanden 102.000 unieke bezoekers naar onze vacaturepagina's middels een Werken Bij-video.

De wervingscampagne voor de invulling van de vacature productie- medewerker leverde maar liefst 88 sollicitanten op in 2 maanden tijd. Genoeg keuze voor atoom13!

In deze video, opgezet door Van Wijngaarden Recruitment, vertelt Anne waarom de aanraking met atoom13 voor haar een match is voor de lange termijn.

Gaan wij ook samen aan de slag?